26 February 2009

Usai Sudah

Alhamdulillah peperiksaan sudah selesai, walaupun keputusannya masih menjadi tanda tanya. Ianya tetap diselesaikan dengan sedikit penambahan usaha, insya-Allah walaupun diri ini agak kelam kabut zahir dan batin sejak kebelakangan ini, insya-Allah segalanya akan berlalu dengan sedikit kesabaran dan keredhaan.

Urusan ijab yang hampir separuh jalan terlaksana dan fokus kepada agenda bersama iLuvislam dot com menjadi keutamaan selepas ini insya-Allah. Saya tidak sabar untuk berjumpa akh Imran untuk bertanya khabar dan berbincang tentang agenda iLuvislam.

Selesai sahaja peperiksaan petang semalam saya terus menuju ke kolej ke-13 UPM Serdang untuk berkuliah maghrib. Walaupun hujan lebat membantai namun alhamdulillah, murah hati bakal teman hidup saya meminjamkan keretanya. Dia pulang ke Cameron Highland. Semoga Allah kurniakan pahala atas ‘sedekah’ tersebut kepada saya.

Tajuk semalam bertajuk ‘Sadaqah’, ini kerana ada pelajar di sana bertanya berkenaan ibadat tersebut malalui ‘shoutbox’ di blog ini. Saya mencari sedikit bahan dan cuba untuk menyampaikan sebaik mungkin semalam. Alhamdulillah tindak balas yang positif dari para pendengar.

Selesai mengimamkan solat Isyak berjemaah terus sahaja pulang ke rumah. Selesai membersihkan diri saya terjun terus di atas toto yang berwarna biru muda itu dan ZzzZZzz….

Az-Zahir
Penasihat iLuvislam dot com

No comments: