19 January 2011

Laporan Wartawan PTS: Penulis Skrip Jalin Kerjasama dengan Penulis PTS

Penulis skrip yang dikenali, Tuan Zabidi Mohamed kini berminat menjalin kerjasama dengan PTS Islamika Sdn. Bhd. bagi mengangkat skrip tulisan beliau menjadi naskah novel.


Beliau yang berminat menjalin kerjasama dengan penulis novel srikandi Islam PTS, Tuan Zahiruddin Zabidi berbesar hati sekiranya skrip tulisan beliau dapat dilahirkan menjadi novel kepada pembaca.
Tuan Zabidi datang sendiri ke Ibu Pejabat PTS bagi menghantar skrip hasil tulisan beliau bagi dinilai dan diadaptasi kepada novel oleh Tuan Zahiruddin Zabidi.
Menurut Tuan Zabidi, Makam Cinta pernah memenangi tempat kedua dalam Pertandingan Menulis Skrip Islam Anjuran IKIM. Beliau menjelaskan Makam Cinta yang belum pernah disiarkan di mana-mana televisyen.

"Ini adalah kali pertama skrip saya diadaptasi kepada novel. Kerjasama ini dihasilkan kerana kini saya memfokuskan diri kepada penulisan skrip drama," jelas beliau.Beliau sebelum ini menghasilkan skrip-skrip drama hebat dan mempunyai nilainya yang tersendiri.
Antara drama lain hasil tulisan beliau termasuklah Soos & Associates, Cinta Sempurna, Mencari Nur Khadijah, Ku Petik Bintang-Bintang dan banyak lagi.
Selain itu, drama Hani menjadi drama yang mendapat sambutan penonton. Drama itu disiarkan dalam slot Lestary di TV3 menarik minat penonton bagi mengikuti kisah Hani.

No comments: