24 November 2010

Temuduga Pengesahan Jawatan

Oleh Zahiruddin Zabidi
zahiruddin_zabidi@yahoo.com.my


1.
Alhamdulillah, tanpa sedar saya sudah bersama keluarga besar PTS selama lebih enam bulan. Dan menjadi tradisi PTS karyawan yang sudah bekerja lebih enam bulan akan ditemuduga bagi disahkan jawatan. Selain daripada melibatkan perubahan status jawatan, ianya juga melibatkan anjakan gaji, komisen dan bonus karyawan terbabit.

Temuduga ini amat ditunggu-tunggu oleh para karyawan baru dan semestinya saya sendiri agak teruja dengan acara ini. Setiap karyawan yang ditemuduga, biasanya oleh eksekutif-eksekutif kanan seperti pengurus jabatan jualan, pengurus jabatan pemasaran, pengurus besar jabatan editorial dan karyawan terbabit akan diminta menulis sebuah esei berkenaan dengan apa yang mereka kerjakan sepanjang enam bulan perkhimata di unit masing-masing.

Semoga temuduga tersebut saya harungi dengan jayanya dan semoga pihak pentadbiran sudi mempertimbangkan perancangan masa depan yang saya rangcangkan bagi bersama PTS. Mungkin ianya akan mengundang rasa terkejut beberapa pihak. Ada 'turning point' yang akan saya lakukan, insya-Allah.

2.
Alhamdulillah, sasaran penerbitan empat buah karya tahun ini dicapai malah terlebih pula tanpa sedar. Insya-Allah sebuah novel akan mula ditukang bagi memenuhi tuntutan kursus penulisan novel remaja di ASWARA dan saya jangkakan ianya siap awal tahun hadapan yakni paling lewat pada bulan januari.

Antara karya yang sudah dan bakal diterbitkan pada tahun ini adalah:

1. Rabiatul Adawiyah: Perindu Cinta Abadi, PTS Litera Sdn. Bhd.
2. Aminah: Cinta Puteri Quraisy, PTS Litera Sdn. Bhd.
3. Naurah Salsabila (tajuk belum final), PTS Litera Sdn. Bhd. - dalam proses editing, insya-Allah akan berada dalam pasaran akhir bulan disember.
4. Kembara Lima Putera, PTS One Sdn. Bhd. - dalam proses akhir, tulisan bersama empat orang pengarang mapan.
5. Kisah-Kisah Hikmah dari Kuliah Maghrib - dalam proses semakan dengan pihak Galeri Ilmu Sdn. Bhd.
6. Surat Untuk Carolynn Josephine - dalam proses semakan pihak Rijal Media Sdn. Bhd.

2 comments:

Ibnu Ahmad al-Kurauwi said...

Rabbana Yussahilil umur. Wawaffiqil ujur.

Zahiruddin Zabidi said...

Amin... amin... amin ya Rabbal alamin.