06 March 2009

Jawatan Baru


Amanah

Pada tarikh 26 Febuari 2009 yakni minggu lepas, pejabat saya telah mengadakan 2 mesyuarat agung peringkat jabatan bagi persatuan kakitangan cawangan WPKL. KESUPEN singkatan bagi kelab sukan dan PEKIP pula singkatan bagi persatuan kebajikan Islam.

Pencalonan bagi ahli jawatankuasa yang baru juga telah diadakan secara demokrasi iaitu undi bebas. Sesiapa pun boleh undi sesiapa sahaja termasuk diri sendiri. Tiada pencalonan melainkan terus sahaja mengundi dengan menulis nama pada kad yang diedarkan kemudiannya masukkan ke dalam kotak yang disediakan untuk membuang undi.

Mesyuarat pertama yang berlangsung ialah mesyuarat KESUPEN kemudian barulah mesyuarat PEKIP mengambil tempat. Perbentangan laporan tahunan oleh Encik Haizol selaku SU PEKIP berjalan lancar begitu juga laporan kewangan oleh Encik Zam Zam selaku bendahari.

Puan Pengerusi tetap iaitu Dr Hajjah Nurziha yang juga Pengarah jabatan merakamkan perhargaan dan mengucapkan syabas diatas komitmen dan kejayaan program yang berlangsung sepanjang tahun lalu.

Program ceramah oleh ustaz jemputan beberapa kali diadakan, jamuan berbuka puasa yang meriah dengan bajet berhemah sangat sederhana tetapi mendapat sambutan yang menggalakkan, alhamdulillah. Sembahyang tarawikh berjemaah juga berlangsung selepas isyak secara berjemaah.


Agenda Akhir

Agenda akhir pengumuman pemilihan ahli jawatankuasa baru bagi sesi 2009/2010 yang akan diistyiharkan oleh Encik Nik Mazuki selaku SPR dalaman jabatan.

Hampir semua ahli jawatankuasa adalah muka baru dan yang paling terkejut ialah nama Encik Ahmad Zahiruddin Bin Mohd Zabidi telah diumumkan sebagai penyandang baru jawatan Setiausaha PEKIP Wilayah Kuala Lumpur dengan mejoriti 39 undi dari 122 ahli keseluruhan.

Empunya badan terkejut dan cuba menafikan pemilihan tersebut kerana sebab-sebab yang tertentu tetapi dinafikan oleh ahli keseluruhan terutama Puan Pengerusi tetap sendiri.

Nampaknya semakin bertambahlah bebanan sosial saya. Insya-Allah saya akan cuba yang terbaik walaupun masih pening-pening dengan jawatan baru yang tak disangka dan diidam pun. Insya-Allah kena terus merujuk kepada SU sesi terdahulu untuk perjalanan selagi diamanahkan melainkan juga insya-Allah dalam masa terdekat permohonan saya berpindah ke JAWI, khusus unit pentadbiran Masjid Usamah bin Zaid berjaya, maka…

Insya-Allah, saya akan sujud syukur.

Az-Zahir
Penasihat iLuvislam dot com

3 comments:

Anonymous said...

mabruk alaik!

infoperdana said...

salam..abang Zahir..tahniah dan takziah atas lantikan terbaru..allah telah tetapkan apa yg Dia nk untuk Abg Zahir..moga Thabat sokmo..hhehe

infoperdana said...

salam..abang Zahir..tahniah dan takziah atas lantikan terbaru..allah telah tetapkan apa yg Dia nk untuk Abg Zahir..moga Thabat sokmo..hhehe