20 October 2009

Tahniah Akhi

Info gambar: Saya dan Ustaz Dzul (Ketua Pemuda PUM)

Terkejut juga semalam menerima SMS dari sahabat saya Ustaz Mohd Dzulkhairi bin Md Nor, mantan Presiden GAMIS.
Beliau menjemput saya untuk hadir ke majlis walimahnya di Tapah pada 29 November 2009. Dan saya agak teruja bila tahu bakal isteri beliau berasal dari Tapah, jalan yang wajib saya dan isteri lalui jika mahu balik ke Cameron Highland.

Saya berseloroh dengannya, "Nanti boleh kita balik rumah mertua sama-sama."

Beliau sekadar tergelak kecil.

Lebih mengejutkan, bakal isterinya ialah rakan seusrah dan pernah aktif berprogram bersama isteri saya. Isteri saya segera menghubungi sahabatnya itu untuk mendapatkan kepastian dan benarlah anggapan kami, semuanya aturan Allah.

Saya juga sempat mengucapkan tahniah kepadanya atas mandat baru yang digalas iaitu sebagai Ketua Pemuda Persatuan Ulama Malaysia (PUM). Sempat saya berbincang dengan beliau mengenai perkara tersebut dan memberi serta menerima sedikit informasi terkini.

Di hujung bicara dia berkata, "Akhi, jemputlah bersama ana dengan PUM, kita buat pembaharuan bersama."

Saya tergelak.

"Anta selesaikan dahulu urusan kahwin, hal itu kita bincang selepas anta kahwin insya-Allah. Orang kahwin sama orang kahwin berbincang lebih sikit berkatnya." Saya bercanda.

Semoga berbahagia akhi, di dunia dan akhirat. Sama-sama kita bina bait al-mukmin. Menjadi suami dan ayah yang diredhai Allah. Amin.

Zahiruddin Zabidi
Masjid Usamah bin Zaid, Wangsa Maju.

No comments: