08 September 2010

Catatan Raya Kami di Rantauan


Daripada....


Walid.

Ibu.

Wardah Humairah.
___________________________________________________________

Daripada kami sekeluarga: Ahmad Zahiruddin bin Mohd Zabidi, isteri saya Umi Mawar binti Abdul Razak dan anakda puteri sulung kami Wardah Humairah binti Ahmad Zahiruddin.

Raya tahun ini adalah raya kedua saya sebagai seorang suami dan raya pertama saya sebagai seorang walid. Ini juga merupakan raya pertama saya sebagai editor dan penulis, alhamdulillah.

Raya tahun ini kami tidak balik kampung kerana saya akan bertugas di Masjid Usamah bin Zaid (mungkin buat kali yang terakhirnya), isteri juga melunaskan tanggungjawabnya sebagai pengamal perubatan moden di wad ICU, Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Insya Allah akan pulang ke Jengka pada hari raya kedua kerana keluarga belah isteri berkumpul ramai-ramai. Selepas habis sif pagi pada tengahari itu, kami akan bertolak pulang ke sana dan akan kembali sejurus habis majlis.

Persiapan sederhana dibuat di rumah, sekadar dua tiga jenis kuih. Kami menantikan sahabat yang sudi bertandang dengan penuh kesederhanaan insya Allah.

Saya dijemput menyampaikan khutbah raya menggantikan sahabat saya, Ustaz Khuzairi di Surau An-Naim, Seksyen 4, Wangsa Maju berdekatan Carefour Wangsa Maju. Semoga dipermudahkan.

Apapun, salam sayang dan salam kemaafaan daripada kami sekeluarga kepada semua yang mengenali diri kami. Tiada ucapan yang lebih indah mampu kami ucapkan melainkan, "Taqabbala Allahu minna wa minkum taqabbal ya Karim... amin."
____________________________________________________________

Nota: Mungkin saat ini adalah saat yang paling sesuai bagi saya melunaskan beberapa karya yang sedang tertunggak: 1. Bacaan pruf Aminah. 2. Penulisan Fatimah yang masih berada di bab 10 walaupun disasarkan siap pada bulan ramadan.

No comments: