02 September 2010

Armagedon 2010: Buku Yang Dinanti-nantikan Sudah Terbit.

Antara buku yang menjadi kesukaan pembaca di Malaysia adalah yang bersifat 'ghaibiyah', mungkin kerana sifat manusia itu sendiri yang sentiasa ingin tahu apa yang mereka tidak tahu bahkan kadang-kadang apa yang mereka tidak perlu tahu.

Sebagai contoh, sehingga sekarang isu seputar Allah seperti sifatnya, kedudukannya menjadi perbahasan yang tidak kunjung sudah. Sedangkan kita sebagai hamba mempunyai taklifan lain yang lebih penting bagi difikir dan diuruskan.

Rasa ingin tahu ini lantas menjelmakan satu penilaian yang bersifat emosional. Dengan itu, apabila PTS Publication & Distributors Sdn. Bhd. melalui penulisnya Muhammad Alexander @ Wisnu Sasongko menerbitkan buku bertajuk 'Yakjuj Makjuj: Bencana di Sebalik Gunung' dan 'Alexander Adalah Zulqarnain', ianya mendapat sambutan yang sangat hebat sehinggakan kedua-duanya sudah terjual lebih daripada 10 ribu naskah semenjak ia diterbitkan.

Pakejing isu yang dibahaskan dan penyampaian material dari sudut kecantikan kaver dan susun letak serta Bahasa Melayu Tinggi yang digunakan memberikan buku-buku tersebut satu pakej yang tidak ada pada buku lain. Selain daripada itu jika dibandingkan ketebalan buku tersebut dengan harganya ternyata ianya juga sangat berbaloi bagi dimiliki.

Kini Muhammad Alexander kembali dengan karyanya yang terbaharunya. Satu kajian tuntas mengenai kiamat, menjawab kembali dakwaan barat mengenai kiamat yang bakal berlaku. Mohon rujuk di bawah:


SINOPSIS DARI BUKU (TERBITAN PTS)

Pada bulan November 2009, dunia dikejutkan dengan filem arahan Ronald Emmerich yang bertajuk 2012. Idea asal filem ini dipetik daripada kalendar kaum Maya yang mendakwa kitaran besar dunia tempoh ini akan berakhir pada tahun 2012 atau lebih tepat lagi pada 21 Disember 2012.

Selain disokong oleh kalendar kaum Maya yang banyak didakwa berlaku secara 'kebetulan', mereka juga mendakwa pada 2012, sistem suria kita (Galaksi Bima Sakti) akan mengalami konfigurasi luar biasa, medan magnet bumi menjadi lemah dalam masa yang pantas, fenomena hubungan perubahan medan magnet bumi dan hubungan manusia berlaku dan lebih menarik lagi adalah perlanggaran planet Nibiru (Planet X) dengan
bumi.

Filem ini turut dibahas dan dikaji oleh ramai para intelek termasuk daripada NASA sendiri. Muhammad Alexander mengkaji peristiwa kiamat ini sebelum filem 2012 ini ditayangkan.

Kajian ini dimuatkan di dalam buku Armageddon: 2012 yang membahas kekeliruan para intelek dalam menghasilkan filem 2012 serta membahas fenomena kiamat yang disebut di dalam al-Quran dan hadis secara kronologikal.

Turut dimuatkan gambar, carta dan hasil-hasil kajian mengenai kiamat yang dilakukan oleh para saintis. Ini menjadikan

buku Armagedon 2012 sebagai buku yang membahaskan tentang kiamat yang terlengkap, tersusun dan gambaran yang mudah difahami.

Penulis adalah pesyarah di Universiti Brawijaya, Indonesia. Beliau kini dalam proses mendapatkan Ijazah Doktor Falsafah (PhD) dalam bidang Sejarah dan Peradaban.

Beliau banyak menghasilkan kajian mengenai Yakjuj & Makjuj, Zulqarnain dan hari kiamat. Antara buku bestseller beliau adalah Yakjuj & Makjuj: Bencana di Sebalik Gunung (2009) dan Alexander adalah Zulqarnain (2010).

BAB 1: Filem 2012.

BAB 2: Kalendar dan Ramalan Kaum Maya.

BAB 3: Tompok Matahari, Perubahan Kutub Magnetik Bumi & Konfigurasi Planet.

BAB 4: Tarikh Kiamat: Kultus yang Meramal Tarikh Kiamat dan Kejadian Bunuh Diri Beramai-ramai.

BAB 5: Rekrontruksi Kronologi 10 Tanda Besar Kiamat.

BAB 6: Kemunculan Dajal dalam Tempoh 40 tahun: Dajal Membuat Kerosakan di Bumi.

Bab 7: Hentaman Meteor Besar pada Bulan Ramadan: Asap Tebal Memenuhi Bumi.

BAB 8: Tempoh 40 hari Dajjal: Asap itu membuat dahi Dajal tertulis “Kafir”.

BAB 9: Nabi Isa Turun Ketika Asap Menyelimuti Bumi.

BAB 10: Hentaman Meteor Merosakkan Teknologi: Yakjuj Makjuj Keluar Semula.

BAB 11: Matahari Terbit dari Barat: Pintu Taubat Tertutup.

BAB 12: Angin Lembut Mencabut Roh Orang Beriman.

BAB 13: Kiamat Besar: Kehancuran Alam Semesta.

BAB 14: Astronomi dalam al-Quran.

BAB 15: Kronologi Kiamat Berdasarkan al-Quran.

BAB 16: Kiamat Fasa 1: Sangkakala Pertama Ditiup: Gelombang Dahsyat.

BAB 17: Kiamat Fasa 2: Langit Bergoncang dan Terbelah.

BAB 18: Kiamat Fasa 3: Supernova Mega.

BAB19: Kiamat Fasa 4: Bencana Dahsyat Di Bumi.

BAB 20: Kiamat Fasa 5: Kematian Seluruh Manusia.

BAB 21: Sangkakala Kedua Ditiup: Seluruh Manusia Berkumpul di Padang Mahsyar.

BAB 22: Persamaan dan Perbezaan Antara Filem 2012 dengan kenyataan al-Quran dan Hadis.
____________________________________________________________

Karya bestseller Muhammad Alexander sebelum ini terbitan PTS:

2010


2009

___________________________________________________________

Kepada tuan puan yang ingin memberli terus secara on-line boleh dirujuk di alamat ini:


No comments: