13 August 2010

Mesej Ulasan Novel Sejarah Srikandi Islam Rabiatul Adawiyah: Perindu Cinta Abadi di Facebook

Seorang pembaca Novel Sejarah Srikandi Islam Rabiatul Adawiyah: Perindu Cinta Abadi, Cikpuan Suhaila Ibrahim menulis mesej kepada saya, katanya:
(Selepas diedit)
Alhamdulillah, saya baru selesai membaca novel Rabiatul Adawiyah petang  tadi semasa di pejabat (apabila ada kelapangan), karya tuan yang saya tempah daripada Encik Budi Yanto... masyaAllah, tulisannya sangat meninggalkan kesan di hati, apatah lagi bagi kami golongan wanita. Andai sahaja saya boleh mewarisi sifat Rabiah dalam kehidupan di zaman penuh godaan ini, moga tuan terus menghasilkn karya yang lebih bermutu. Karya tuan akan jadi koleksi saya selepas karya Tuan Abdul Latip, insyaAllah... (sebenarnya saya tidak tahu tuan adalah penulis buku ini semasa add tuan sebagai rakan FB saya beberapa bulan yang lalu).
Saya menjawab kembali mesejnya seperti di bawah:
Alhamdulillah, tiada yang lebih manis sebagai seorang penulis melainkan dapat 'memberi' kepada para pembaca tulisannya. Yang hebat dan indah itu adalah Allah, dan yang diberikan segala kebaikan dan kelebihan itu pula adalah Rabiatul Adawiyah.

Saya hanya menulis kembali kisah hebatnya itu dengan kaedah yang kreatif agar lebih akrab kepada pembaca.

Alhamdulillah, semoga cikpuan mendapat manfaat dan terinspirasi dengannya.

Salam ramadan karim.
________________________________________________

Zahiruddin Zabidi
http://kalamkhalifah.blogspot.com/

No comments: