13 November 2009

Srikandi Islam - Rabiatul Al-Adawiyyah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemuarah Lagi Maha Pengasihani

Alhamdulillah, lafaz syukur yang selayaknya hanya untuk Allah.

Impian saya kini hampir menjadi kenyataan. Dua kertas cadangan yang dihantar kepada pihak Editor PTS sudah dijawab.

Segalanya positif, dan saya akan bermula tanpa menoleh lagi. Matlamat sudah ditetapkan, usaha sedang dicanang, pengorbanan akan dipersembahkan hanya untuk sebuah kejayaan di dunia dan paling utama ialah kecemerlangan di akhirat insya-Allah.

Penulisan tema Srikandi Islam yang dimulai dengan perjalanan hidup insan mulia bernama 'Rabiatul Adawiyyah' menjadi sasaran. 3 bulan diberikan namun saya menetapkan ianya perlu siap sebelum bulan Januari 2010.

Terima kasih tidak terhingga kepada pihak PTS atas kepercayaan itu.

Masih banyak yang perlu dipelajari,
Dari semua yang sudi memberi;
Akan dicari tanpa henti,
Walau di mana mereka menanti.

Terima kasih yang terutamanya kepada Allah, Rasulullah dan ahli keluarganya serta sahabat tabi'in, tabi'-tabi'in, ulama mustaqdimin dan mutaakhirin. Terima kasih juga untuk Umi dan Abi serta adik-adik, terima kepada semua yang mengenali diri saya.

Dan terima kasih yang teristimewanya untuk isteri saya yang menjadi sumbu kepada obor semangat diri saya menempuhi hari muka.

Doa kalian adalah harapan kejayaan saya.

Zahiruddin Zabidi
Seksyen 2, Wangsa Maju

p/s: Emel dari pihak Editor PTS

From: Mohamad Bahruddin Mohamad Bekri <bahar@pts.com.my>
To: zahiruddin_zabidi@yahoo.com.my
Cc: Asma Fadila Habib <asmafadila@pts.com.my>
Sent: Tuesday, 10 November 2009 3:10:20
Subject: Manuskrip Rabiatul Adawiyah.

Assalamualaikum,

Semoga Tuan berada dalam keadaan sihat walafiat.

Perkenalkan, saya Mohamad Bahruddin, editor yang diamanahkan oleh ketua saya Puan Asma bagi mengendalikan Novel Sejarah.

Saya sudah membaca proposal Tuan berkenaan tokoh yang mahu ditulis. Tokoh itu memang sangat menarik dan kami memang mencari penulis yang dapat menulis tokoh-tokoh sebegini.

Berkenaan gaya penulisan pula, kami berpuas hati dan tidak ada masalah bagi menerimanya. Jadi Tuan boleh terus memulakan penulisan. Kami menjangkakan, manuskrip itu dapat dihantar kepada kami selepas tiga bulan daripada tarikh e-mel ini. Tahniah!

Mungkin Tuan dapat menyenaraikan tokoh-tokoh yang Tuan bercadang mahu menulisnya. Ini bagi memudahkan jadual penerbitan kami dan seterusnya, dapat mengelakkan konflik sekiranya ada penulis lain yang mahu menulisnya.

Saya juga mencadangkan Tuan dapat menghubungi penulis Sejarah No. 1 PTS iaitu Tuan Abdul Latip bagi mendapatkan tip, 'feel' dan menguatkan semangat menulis. Beliau boleh dihubungi di alamat e-mel berikut abdul_latip@hotmail.com ataupun latip2005@yahoo.com

Selamat berkarya.
--
MOHAMAD BAHRUDDIN MOHAMAD BEKRI
Editor

No comments: