14 May 2010

Dari meja Pengerusi PTS: Puan Ainon Mohd.


Sambutan amat baik yang diberikan oleh pembeli dan pembaca kepada novel "Shahadah Gadis Ateis" karya Imran Haaz menjadi petanda bahawa novel-novel yang bertemakan tauhid Islam mempunyai peminatnya yang cukup banyak bagi membolehkan novel ini diterbitkan dan dijual dengan jumlah yang relatif besar.

Tuan Faris Hasbullah, pengurus PTS Islamika memberitahu bahawa beliau akan menubuhkan kumpulan penulis novel yang khusus bertemakan tauhid. Anggota kumpulan ini tidak semestinya terdiri daripada ustaz dan ustazah.

Puan Ainon Mohd. akan menjalankan bengkel khusus bagi melatih tuan dan puan.

Tuan dan puan yang berminat menjadi anggota TimTauhid, mohon menulis emel kepada Tuan Ahmad Zahiruddin bin Mohd. Zabidi, (zahiruddin@pts.com.my). Beliau adalah editor yang menggalas tanggungjawab membangunkan genre novel Islami di PTS Islamika.

Objektif utama PTS Islamika menerbitkan novel-novel tauhid adalah bagi menerangkan konsep-konsep asas tentang tauhid Islam dengan menggunakan teknik penceritaan kreatif, supaya pembaca yang belum fasih dalam soal-soal tauhid, khususnya golongan remaja, tidak bosan membacanya.

-------------------------------------------
Nota Kuliah:

Puan Ainon Mohd
Presiden,
Universiti Terbuka PTS
Hakcipta Terpelihara Universiti Terbuka PTS 2006

No comments: